Naša stranka | Vildana Bešlija na pragu nove školske godine traži jačanje inkluzivnog obrazovanja: „Inkluzija je pravo, a ne privilegija“
  • Početna
  • Novosti
  • Vildana Bešlija na pragu nove školske godine traži jačanje inkluzivnog obrazovanja: „Inkluzija je pravo, a ne privilegija“
Vildana Bešlija na pragu nove školske godine traži jačanje inkluzivnog obrazovanja: „Inkluzija je pravo, a ne privilegija“

Vildana Bešlija na pragu nove školske godine traži jačanje inkluzivnog obrazovanja: „Inkluzija je pravo, a ne privilegija“

01.09.2025.

Na posljednjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo zastupnica Vildana Bešlija predložila je mjere koje bi mogle značajno unaprijediti inkluzivno obrazovanje i osnažiti sistemsku podršku djeci i učenicima s teškoćama u razvoju.

Bešlija je predložila da se na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Sarajevu uvede poseban četverosemestralni program stručnog usavršavanja asistenata u nastavi, kojih je u školama KS sada već više od 400, a većina nije prošla kroz kvalitetnu edukaciju.

Također je zatražila da se na fakultetima Univerziteta u Sarajevu koji obrazuju budući nastavni kadar moderniziraju studijski programi i obogate sadržajima iz oblasti inkluzije – od razvojnih teškoća i govorno-jezičkih poremećaja, do različitih vrsta invaliditeta, metodičkih prilagodbi i individualiziranog pristupa učenicima.

„Na pragu nove školske godine važno je jasno reći: inkluzija nije teret, već standard i obaveza savremenih obrazovnih sistema. Ona nije privilegija, nego pravo svakog djeteta, a društvo je dužno obezbijediti uslove za njegov razvoj i obrazovanje,“ poručila je Bešlija, osvrćući se na nedavne izjave predsjednika Sindikata osnovnog obrazovanja Saudina Sivre i reakciju Udruženja Colibri.

Dodala je da je opredjeljenje Kantona Sarajevo u ovoj oblasti već vidljivo kroz kontinuirano jačanje mreže asistenata u nastavi, ali da je neophodno podići kvalitet njihovog rada kroz stručno usavršavanje i sistemsku podršku.

Kako je naglasila, inkluzivno obrazovanje ne smije se posmatrati kao problem, nego kao prilika za jačanje obrazovnog sistema i profesionalno osnaživanje nastavnika. Reakcija udruženja roditelja, dodala je, jasno je pokazala da javnost očekuje odgovorne i sistemske poteze u ovoj oblasti.

Bešlija je zaključila da se inkluzivno obrazovanje mora razvijati kao održiv sistem zasnovan na stalnom stručnom usavršavanju, inoviranju nastavnih programa i osiguravanju kvalitetne podrške u učionicama – u kojem svako dijete ima jednake šanse, a nastavnici adekvatnu podršku i mogućnost usavršavanja u svom radu.

Ne živimo od namještanja tendera ni rasipanja državne imovine, već od povjerenja naših članica, članova, simpatizerki i simpatizera da će njihov novac biti utrošen na izgradnju pravednijeg društva.
Budite jedna ili jedan od njih. Donirajte!