Naša stranka | Alen Girt: Ono što Mandiću spočitavaju, NiP-ovci sami rade
Alen Girt: Ono što Mandiću spočitavaju, NiP-ovci sami rade

Alen Girt: Ono što Mandiću spočitavaju, NiP-ovci sami rade

21.07.2022.

U vezi s informacijama koje su visokopozicionirani članovi stranke „Narod i pravda“ iznijeli u javnost, konkretno gospodin Kemal Ademović i predsjedavajući Općinskog vijeća Sead Đozo, te u vezi s komentarom predsjedavajućeg Gradskog vijeća Grada Sarajeva i vijećnika u Općinskom vijeću Općine Centar Jasmina Ademovića, o načinu rada i djelovanja načelnika Općine Centar Sarajevo Srđana Mandića i saradnika, oglasio se Alen Girt, šef Kluba vijećnika Naše stranke u Općinskom vijeću Centar.

 

ODLUKA

 

Pomenuti visokopozicionirani zvaničnici NiP-a spočitavaju načelniku Srđanu Mandiću da je donošenje odluke o osnivanju i djelokrugu općinskog organa uprave „nezakonito i nečuveno“.

 

- Prva odluka o osnivanju i djelokrugu općinskog organa uprave koju je donijelo Općinsko vijeće Općine Centar Sarajevo je iz 2004. godine,

 

- Donošenjem Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH („Sl. novine FBiH“ broj: 49/06), kojim se na poseban način definiše lokalna samouprava u skladu s Evropskom poveljom o lokalnoj samoupravi, jasno su razgraničene i definisane nadležnosti Općinskog vijeća i općinskog načelnika, te je članom 15. istog Zakona utvrđeno da načelnik/ca u okviru svoje nadležnosti, pored ostalog:

 

1. predstavlja i zastupa jedinicu lokalne samouprave;

2. donosi akte iz svoje nadležnosti;

3. utvrđuje organizaciju službi za upravu i drugih službi jedinice lokalne  samouprave;

4. donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji službi jedinice lokalne  samouprave“.

 

U skladu s navedenom zakonskom odredbom, 2006. godine je tadašnji općinski načelnik donio Odluku o osnivanju i djelokrugu općinskog organa uprave. 

U periodu od 2006. do 2021. godine bivših načelnici donijeli su 10 takvih odluka kojima se organizuju službe unutar jedinstvenog općinskog organa uprave.

Samo posljednji načelnik, tada stranački kolega pomenute gospode, donio je dvije takve odluke, i tada je to sve bilo po zakonu.

Kada je načelnik Mandić utvrdio da se po ovom, sada aktueliziranom pitanju, pojavljuju različita tumačenja odmah je izdao nalog i pristupilo se sistemskom analiziranju ovog pravnog pitanja, nakon čega su utvrđene sljedeće nesporne činjenice:

 

- Od 2005. godine, preciznije od stupanja na snagu Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH, većina općinskih načelnika u Federaciji BiH samostalno donosi ovu vrstu odluka, ali je praksa u Federaciji BiH različita,

 

- U periodu od 2008. do 2020. godine Federalno ministarstvo pravde je Općini Centar  Sarajevo dostavilo više mišljenja u vezi s ovim pitanjem, koja su međusobno oprečna,

 

- Svoj stav o ovom konkretnom pitanju dao je i Savez općina i gradova FBiH, kao organizacija koja zastupa i predstavlja jedinice lokalne samouprave i koja je bila nosilac aktivnosti u pripremi i izradi Zakona, na Skupštini održanoj 24. 2. 2022. godine na kojem je jednoglasno donesen Zaključak da su odredbe člana 15. Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH jasne i nedvosmislene, kao i ovlaštenja općinskih načelnika koji proizilaze iz istih,  

 

- U Kantonu Sarajevo različita je praksa po općinama.

 

Kako bi došlo do sistemskog i pravilnog rješenja ovog pravnog pitanja, na inicijativu Srđana Mandića krajem februara 2022. godine, upućen je Ustavnom sudu Federacije BiH zahtjev za zaštitu prava na lokalnu samoupravu, koji je potpisalo svih devet općinskih načelnika u Kantonu Sarajevo, a kako bi u konačnici Ustavni sud FBiH dao svoj stav po ovom pravnom pitanju i čija odluka će biti obavezujuća za sve općine u Federaciji.

Načelnik Mandić će biti prvi koji će odluku Ustavnog suda FBiH, ma kakva ona bila i ma kakve posljedice iz nje proizilazile, prihvatiti i implementirati, i niko nema nikakva prava niti argumente da sumnja u Mandićevu predanost poštivanju zakona Bosne i Hercegovine.

Bitno je istaći da bi nedonošenje ovakve odluke od strane Srđana Mandića, za koju je postojala objektivna potreba zbog donošenja novih zakonskih propisa kojima se uvode nove nadležnosti i utvrđuju obaveze Općine, zahtijevalo stavljanje van snage odluka svih prethodnih načelnika, vraćanje stanja na Odluku koju je donijelo Općinsko vijeće 2004. godine, a što bi za direktnu posljedicu imalo da je 50 posto uposlenih u Općini tehnološki višak i ljudi bi ostali bez posla.

S obzirom na to da je zbog donošenja nove legislative, u periodu od 2004. do 2021. godine znatno proširen korpus nadležnosti Općine kao jedinice lokalne samouprave, na ovaj način rad Općine bi bio faktički blokiran i ne bi mogla odgovoriti zahtjevima građanki i građana.

Ali iz svega navedenog nameće se i pitanje kako su odluke svih načelnika u posljednjih 18 godina bile pravilne i zakonite, dok je odluka Srđana Mandića „nezakonita i nečuvena“, a kako to u svojim nastupima u javnosti navodi gospodin Kemal Ademović?!

Pored svega, u javnosti je iznesena i tvrdnja od strane predsjedavajućeg Općinskog vijeća Centar Seada Đoze, koji je, kako tvrdi:

 

- „najpozvaniji da govori o ovoj temi“,

- da nam je „posebna komisija Ustavnog suda FBiH već osporila“,

- „zatim su sa vijećnicima iz SDA i Klubom Majstorović-Gabela oborili nacrt izmjena i dopuna Statuta Općine Centar, a koje je načelnik Mandić u predizborno i postizborno vrijeme na sav glas najavljivao“.

 

Ovakvo iznošenje neistina, iz pristojnosti ne koristimo adekvatniju riječ, samo po sebi zahtjeva detaljnu analizu te poduzimanje zakonski predviđenih aktivnosti u sferi zaštite od klevete.

Prije svega je neophodno istaći da uopće ne postoji nikakva posebna komisija Ustavnog suda FBiH koja se bavi ili se bavila ovom temom!!!

 

STATUT

 

Također, predsjedavajući Đozo u javnoj raspravi putem socijalnih mreža pominje novi nacrt Statuta Općine Centar Sarajevo, što nas obavezuje da i taj slučaj prezentiramo do detalja:

 

- Brzo nakon preuzimanja mandata načelnika Općine Centar Sarajevo, pristupilo se detaljnoj analizi internih akata ove organizacije lokalne samouprave kao i ustanova kojih je ista osnivač,

 

- Jasno i jednostavno se moglo ustanoviti da interni akti Općine već godinama – mandatima nisu u skladu sa zakonima Bosne i Hercegovine,

- Veoma brzo, u skladu s međusobnim dogovorima, uspostavljena je radna grupa za izradu nacrta novog Statuta Općine Centar, koja je materijale pregledala, korigovala i ustanovila dokument koji je upućen Komisiji za Statut Općinskog vijeća Općine Centar,

 

- Komisija Općinskog vijeća Općine Centar, pod uticajem određenih interesnih grupa koje pokušavaju razvlastiti instituciju Načelnika a dodatno osigurati svoje pozicije u Vijeću, odbacuje usaglašeni radni materijal te usvaja potpuno drugačiji tekst koji upućuje na Vijeće,

 

- Na sjednici Vijeća, u raspravi, pojavilo se više pitanja i problema na tako predloženi tekst te je načelnik predložio usvajanje korekcije kako bi proces bio nastavljen u pravilnom smjeru. Načelnikov prijedlog, koji je sadržavao poziv na primjenu zakonitosti, nažalost, nije dobio potrebnu većinu te predloženi Nacrt nije dobio potrebnu podršku većine vijećnika, kako bi isti išao u dalju proceduru,

 

- Naknadno, u pokušaju obezbjeđivanja većine u Vijeću mimo stranaka Trojke i bez njihovog znanja, a od strane jedne od stranaka Trojke, i to prikupljanjem potpisa podrške, pokušano je nametanje jednostranog prijedloga novog Statuta, što također nije dobilo potrebnu većinu u Općinskom vijeću Općine Centar.

 

PONOVO ODLUKA

 

Još jedna interesantna činjenica postoji u ovom aspektu. Naime, trenutno je Gradsko vijeće, kojim predsjedava Jasmin Ademović, u javnu raspravu uputilo Nacrt statuta Grada Sarajeva, gdje u članu 42. stav b. jasno stoji sljedeće: „Gradonačelnik, u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Sarajeva, nadležan je za: utvrđivanje unutrašnje organizacije Gradske uprave Grada Sarajeva i upravne organizacije i donošenje pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Gradske uprave Grada Sarajeva i upravne organizacije i donošenje drugih akata iz svoje nadležnosti, u skladu sa zakonom.“

To je upravo ono što se spori kao pravo načelniku Općine Centar Srđanu Mandiću.

Interesantno je da visoki zvaničnici NIP-a nemaju problem s dvostrukim aršinima te da javno pozivaju Mandića da se mora „vratiti u zakonsko djelovanje“.

 

BUDŽET:

 

Predsjedavajući Đozo putem socijalnih mreža pominje i donošenje dva budžeta i dva rebalansa Općine Centar Sarajevo, što nas obavezuje da i taj slučaj prezentiramo do detalja:

 

- Prijedlog budžeta 2021. - provedene višednevne opširne konsultacije s predstavnicima svih stranaka i grupa samostalnih vijećnika koji participiraju u radu Općinskog vijeća i svih službi nadležnih za realizaciju budžeta.

 

- Budžet za 2021. donošen u skladu s tri prioriteta tog momenta a to su:

 

1. Pomoć zdravstvenim ustanovama u borbi protiv koronavirusa;

2. Pomoć privrednim subjektima u prevazilaženju posljedica izazvanih pandemijom COVID-19;

3. Izgradnja škole na Šipu s ciljem njenog funkcioniranja u novoj školskoj godini;

4. Budžet izglasan u Vijeću Općine Centar jednoglasno.

 

- Rebalans budžeta za 2021. donošen je iz potrebe korigovanja planiranih priliva zbog nefinaliziranja prodaje zgrade Austrijske ambasade, što je planirala prethodna administracija uz suglasnost prethodnog sastava Vijeća u kojem je kao pripadnik iste stranke kao i tadašnji načelnik bio i sam Sead Đozo, a u skladu s gore navedena tri prioriteta.

 

- Prijedlog budžeta 2022. - provedene višednevne opširne konsultacije s predstavnicima svih stranaka i grupa samostalnih vijećnika koji participiraju u radu Općinskog vijeća i svih službi nadležnih za realizaciju budžeta.

 

- Na insistiranje Jasmina Ademovića da se održi poseban sastanak između njega i načelnika sastanak je održan i na njemu su usaglašeni svi detalji u vezi s prijedlogom budžeta, osim sljedeća dva zahtjeva:

 

1. Obezbjeđivanje posebne budžetske stavke za neposrednu dodjelu od strane predsjedavajućeg Općinskog vijeća /protivno Zakonu/;

2. Obezbjeđivanje sredstava u budžetu za privatni fudbalski klub /protivno Zakonu/.

 

(Uslijed neispunjenja 100% zahtjeva predstavnika NiP-a, pristupa se okupljanju koalicionih partnera mimo stranaka Trojke, a protiv partnera u Trojki, te se izglasava 42 amandmana na prijedlog budžeta. Ni u takvoj situaciji načelnik Mandić nije želio da iskoristi svoje zakonom predviđeno pravo da povuče prijedlog budžeta s glasanja te nastavi konsultacije sve do mogućeg datuma u kojem načelniku po zakonu pripada pravo proglašenja svog prijedloga budžeta, već prihvata u potpunosti sve amandmane i prihvata na taj način, većinom, izglasani budžet.)

 

- Prijedlog rebalansa budžeta 2022. - provedene višednevne opširne konsultacije s predstavnicima svih stranaka i grupa samostalnih vijećnika, koji participiraju u radu Općinskog vijeća, i svih službi nadležnih za realizaciju budžeta. Na samoj raspravi o rebalansu budžeta iskazala se potreba za amandmanskim djelovanjem i od strane samog načelnika, zbog određenih dešavanja u periodu od slanja prijedloga u proceduru do same sjednice Vijeća, te su svi amandmani na rebalans usvojeni od strane načelnika, a sam rebalans usvojen jednoglasno od strane Općinskog vijeća.

 

Stoga, iz analize proizilazi da su u najmanju ruku nejasne i neodgovorne izjave predsjedavajućeg Općinskog vijeća Seada Đoze „da su oni dva budžeta i dva rebalansa bili prisiljeni popravljati amandmanima“.

U najmanje dva od četiri spomenuta primjera nije bilo nikakvih amandmana, a i ako eventualno jeste, bilo je toliko sitno i beznačajno da se više toga niko ni ne sjeća, dok su u jednom slučaju svi amandmani prethodno usaglašeni s načelnikom.

Ono što su „oni“ zaista u jednom trenutku spašavali jesu navedena dva primjera:

 

- Obezbjeđivanje posebne budžetske stavke za neposrednu dodjelu od strane predsjedavajućeg    Općinskog vijeća,

 

- Obezbjeđivanje sredstava u budžetu za privatni fudbalski klub.

 

RUKOVODSTVO VIJEĆA

 

„Nečuveno“ je samo jedno, a to je da se Srđanu Mandiću pripisuju neke negativne konotacije u ovom smislu. Kao Mandić je protiv sastava rukovodstva Vijeća u kojem su predstavnici svakog konstitutivnog naroda kao i iz reda Ostalih. Ovakvi stavovi su apsolutno neodbranjivi, pa taman i kada ih iznose najveći prvaci političkih organizacija. Ali evo, prinuđeni smo da i taj navod obrazlažemo:

 

- Prije svega, radi se o problemu koji je nastao uslijed vrbovanja kadrova koalicionih partnera za svoje sitnosopstveničke interese od strane pojedinaca koji obnašaju funkcije u Općinskom vijeću. Da budemo do kraja iskreni, to je jedna od najvećih i najprimjenjivanijih političkih aktivnosti NiP-a, što možemo vidjeti u slučajevima Ira Adilagić i drugi. Naravno, oni to primjenjuju na svim nivoima, ne samo u općini Centar, te smatraju tu vrstu sopstvenog okrupnjavanja najvećim političkim znanjem i sposobnošću.

 

- Nakon što nam je onemogućeno da u skladu s prethodnim dogovorima imamo svog predstavnika u rukovodstvu Općinskog vijeća i nakon što je dogovoreno da to mora biti ispravljeno, dešava se brutalna prevara na samom Vijeću, koja pored nepoštivanja dogovora ima i značajne elemente nezakonitosti u situacijama drugog kruga glasanja, upitnog preglasavanja te uzimanja u obzir nevažećih listića,

 

- Trenutno činjenično stanje takvo da Naša stranka kao drugi najveći klub u Općinskom vijeću Centar nema svog predstavnika u rukovodstvu Općinskog vijeća, dok NiP ima dva od tri,

 

- Ne možemo se oteti utisku uspostavljanja sistema „legitimnih predstavnika“ jer u obzir nikako nije dolazila opcija izbora ne NiP-ovih kandidata iz reda srpskog i hrvatskog naroda, koji također participiraju u radu Vijeća.

 

Mnogi se pozivaju na zakonitost, moral i čestitost, ali samo u zastupanju svojih interesa iskazuju dosljednost. Pa eto tako imamo i poziv Seada Đoze da poštujemo „Sarajevski dogovor“, ali time se naravno ne poziva na poštivanje člana 7. stav b. koji kaže: „ukidanje dodatnih naknada profesionaliziranim izabranim i imenovanim dužnosnicima“.

Nadamo se da će on lično, kao i NiP, sami predložiti i izglasati korekciju u ovom smislu.

 

HASTAHANA

 

Navodi „da se Srđan Mandić ne snalazi po pitanju Hastahane“ , dovoljno govore o namjerama i obrascu ponašanja kojeg se pojedinci ne mogu ili ne znaju da odreći!!

Više puta je obavještavana cjelokupna javnost kao i građani Općine Centar da su sve relevantne institucije u čijoj je nadležnosti zaštita kulturno-historijskog naslijeđa i baštine iznijele izričit stav da na lokalitetu Hastahane, a koje je obavezujuće u postupku izdavanja urbanističke saglasnosti, nema gradnje poslovnih ili sličnih objekata, odnosno da je isto arheološko nalazište i mora ostati parkovska površina.

Takav stav su zauzeli i građani Mjesne zajednice na čijem području se nalazi lokalitet Hastahane, ali i stručna udruženja.

Na sjednicama Općinskog vijeća i na zvaničnim sastancima u prisustvu predstavnika Centralne banke vijećnik Ademović traži da o istom Vijeće odluči i izda odobrenje za gradnju poslovnog objekta na Hastahani, što je u potpunoj suprotnosti s važećim zakonima iz oblasti građenja!

Svaka takva odluka bila bi nevažeća, a načelnik Mandić smatran jedinim odgovornim ako bi se tako donesena odluka sprovodila.

Ako neko smatra da Općina Centar nije postupila u skladu sa zakonom, isti predviđa i drugostepeni organ kao korektivni mehanizam, a na čijem čelu je ministar iz NiP-a, Enver Hadžiahmetović, koji može uvijek donijeti drugačiju odluka koju će Općina Centar i Srđan Mandić sigurno poštovati.

 

IGRALIŠTE ŠIP

 

Srđanu Mandiću također stavljaju na teret da nije izgradio dječije igralište na Šipu.

Da rezimiramo malo Šip. U 10 mjeseci svog mandata Mandić je:

 

- Obezbijedio značajna sredstva i realizovao projekat izgradnje škole na Šipu koja je građena još od 2017.,

- Našao sredstva, izvedeni su potrebni radovi i otvorio ambulantu na Šipu,

- Obezbijedio sredstva i uveo javnu rasvjetu na Šipu na koju su građani tog naselja čekali više od 10 godina.

 

Pored toga, aktivno se radi na regulaciji potoka Sušica te izgradnji IT saobraćajnice.

Samo igralište niti jednog trenutka nije bilo sporno, već su neophodni koraci, koji su u toku i nikad se od njih nije odustalo, bili sljedeći:

 

- S obzirom na to da se radilo o dvije parcele koje nisu u vlasništvu Općine Centar moralo se izvršiti preuzimanje vlasništva od Zavoda za planiranje KS, kao rješavanje prethodnih imovinskih pitanja,

 

- S obzirom na to da na te dvije parcele nikada nije bila planirana izgradnja igrališta, moralo se pristupiti izmjeni Regulacionog plana zajedno sa Zavodom za planiranje KS.

 

Nikada nećemo odustati od gradnje savremenog igrališta na Šipu i to ne zbog nečijih pritisaka, već iz svijesti i razumijevanja da je takav sadržaj stanovnicima Šipa neophodan. 

 

I NEŠTO ZA KRAJ

 

U svojoj izjavi gospodin Kemal Ademović ističe kako su se oni odbranili od svih etničkih ljuštura koje su proizašle iz njihove podrške Srđanu Mandiću. Pri tome olako zaboravlja da je Mandić prvi, ili među prvima osudio i odbacio genetsku ljušturu koja se pripisivala Ademovićima, a implicirala nastanak nove dinastije, sada u NiP-u, nakon Izetbegovića u SDA.

On također ističe da oni nisu spremni da „šute“, te to smatra njihovom vrlinom. Pogrešno je ubjeđenje da je „šutnja“ znak slabosti. Naprotiv, ona je znak mudrosti i međusobnog poštovanja. Siguran sam da gospodin Ademović ne živi u zabludi da i mi nemamo šta reći.

Pomenuo je da postoje i mnoga druga otvorena pitanja, i u tome se u potpunosti slažemo, samo to se ne rješava putem medija, putem sile, putem korištenja uticaja, već putem razboritosti i prije svega zakonitosti. Za sva dodatna pitanja mi smo uvijek tu, na raspolaganju, a i sami bismo ih imali iznijeti puno na stol.

Pri svemu ovome zaboravlja se vrlo važna činjenica da su građanke i građani Općine Centar Sarajevo izabrali Srđana Mandića za svog načelnika na direktnim izborima sa 16.670 glasova, što predstavlja preko 25 posto više nego svi vijećnici Trojke u Općinskom vijeću zajedno, a u odnosu na sve vijećnike NiP-a više za preko 290% ili, prosto rečeno, skoro tri puta više.

Sve navedeno u ovom obraćanju ima iza sebe argumente u vidu obimne dokumentacije kojima se mogu detaljno dokazati svi navodi.

 

 

Ne živimo od namještanja tendera ni rasipanja državne imovine, već od povjerenja naših članica, članova, simpatizerki i simpatizera da će njihov novac biti utrošen na izgradnju pravednijeg društva.
Budite jedna ili jedan od njih. Donirajte!