Povodom neuspješne aukcijske prodaje 10 tramvaja, koja su pripadala preduzeću GRAS, i stava premijera KS Elmedina Konakovića (SDA) po tom pitanju, reagirao je predsjednik kantonalnog odbora Naše stranke Vibor Handžić.

„Finansijski izvještaji već godinama pokazuju da GRAS gubi preko 30 miliona maraka godišnje. Akumulirani gubitak je 266 miliona, dugovi prema državi i radnicima su preko 220 miliona. Prije šest godina smo počeli govoriti o stečaju, i trpili napade od strane vlasti koje su godinama unazad GRAS razumijevale kao privatnu firmu, a ne preduzeće na usluzi građanima. Sada premijer Konaković nastupa s pozicije, kao da su problemi u GRAS-u nastali preko noći “, kaže Handžić.

Handžić kaže da je jedina pozitivna činjenica što je Vlada konačno, nakon šest godina, prihvatila stečaj kao opciju.

„Suština problema je što vlast, nažalost, tek sada govori o stečaju, a prije šest godina stečaj bi imao mnogo veći efekat, jer bi bilo ušteđeno desetine miliona KM. Dugovi bi bili mnogo manji. Umjesto toga, vlasti, na čelu sa SDA, su godinama obmanjivali radnike, tvrdeći da bi stečaj značio gašenje firme. Stečaj naravno nije gašenje firme, već postavljanje iste na zdrave osnove“, kaže Handžić.

Handžić kaže da je rješenje javnog prevoza u tome da privatni sektor uzme učešće u minibuskom i autobuskom segmentu javnog prevoza, kako bi se obnovile brojne linije ,posebno u padinskim dijelovima, gdje su građani već godinama taoci odluke vlasti da daje monopol na linije GRAS-u koji trenutno nije u stanju da ih održava.

„Temelj budućnosti GRAS-a je u tramvajskom i trolejbuskom saobraćaju, i proces stečaja treba ići sa fokusom na taj strateški cilj. S druge strane, od svih propuštenih linija 80%  otpada na minibuski i autobuski prevoz i ne vidim apsolutno nikakvo razumno obrazloženje zašto bi te linije i dalje bile pod monopolom jedne firme. Neka to radi ko može, građanima treba prevoz, nedopustivo je više da budu taoci eksperimentalnih sanacija preduzeća”,  zaključio je Handžić.