Donosimo vam tekst Vernesa Ćosića, vijećnika u Gradskom vijeću Sarajeva i Općinskom vijeću Novi Grad Sarajevo. Pročitajte šta misli o odnosu prosvjetnih radnika i roditelja: 

Ovih dana vodi se polemika o kvaliteti našeg obrazovnog sistema. U svemu tome po meni je ključan odnos roditelj –prosvjetni radnik. Ovo su stvari koje bih ja uradio da poboljšam kvalitet obrazovanja.

Većina roditelja suradnji sa školom pristupa na tradicionalan način: školu smatra odgovornom za obrazovanje, a roditelji se ne žele miješati ukoliko se to od njih posebno ne traži. Roditelji uglavnom očekuju inicijativu od strane škole. Neophodno je uspostavljanje partnerskog odnosa između škole i roditelja kroz koji bi se dao zajednički doprinos dječjim postignućima, česta komunikacija, stvaranje pozitivnog ozračja u odgoju te međusobno uvažavanje.

Također mislim da je neophodno poboljšati saradnju između roditelja. Škola može facilitirati međusobnu razmjenu iskustava roditelja. Istraživanje pokazuje da roditelji rijetko imaju prilike razmjenjivati vlastita iskustva i informacije o odgoju djece. Mogućnost dijaloga među samim roditeljima može djelovati motivirajuće i na one roditelje koji ne pokazuju dovoljnu spremnost na suradnju sa školom.

Na ovaj način škole bi stvoriti mogućnost da se roditelji međusobno bolje upoznaju i povežu što bi im omogućilo da se upoznaju u prijateljskoj, opuštenoj atmosferi. Škola roditeljima može pomoći da jedni drugima postanu vrijedan izvor podrške i iskustava u odgoju i obrazovanju njihove djece tako što će: proširiti mogućnosti razmjene iskustava roditelja u okviru roditeljskih sastanaka, otvoriti mogućnosti samoorganiziranja roditelja i održavanja neformalnih sastanaka roditelja u školi davanjem prostora, podrške i sl.

Mislim da bi bilo dobro aktivno uključivanje roditelja u procesu obrazovanja njihove djece. Nastavnici se mogu informirati o znanjima, vještinama i interesima roditelja i ispitati kako roditelji svojim znanjem i vještinama mogu najviše pridonijeti samoj nastavi, izvannastavnim aktivnostima i životu škole.