Zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo Sabina Ćudić, u petak je sa našim vijećnicima iz Općinskog vijeća Stari Grad Sarajevo, Vedranom Grebom i Viborom Handžićem, posjetila Osnovnu školu “Vrhbosna”, jednu od više škola za koju postoje najave da bi moglo doći do formalnog ‘ukidanja’, odnosno ‘fuzije’ sa drugim osnovnim školama u sklopu programa racionalizacije koju je ponudilo Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo. Prenosimo njene impresije.

“Danas su me potpuno preplavila sjećanja prilikom posjete osnovnoj školi na rubu Starog Grada, osnovnoj školi “Vrhbosna”. Ta najistočnija sarajevska škola, na rubu entiteta, čiji status Ministarstvo obrazovanja Kantona Sarajevo zajedno sa nizom drugih škola dovodi u pitanje i želi potencijalno zatvoriti – ima elemente bajke. U najrazuđenijem dijelu Sarajeva, naselju brdskih područja iz kojih dolaze njeni đaci, škola isključivo na osnovu zalaganja njenog direktora, nastavnica i nastavnika, ima svoj uređen voćnjak, plastenik u kom đaci uče o uzgoju bilja, regulisali su tok rijeke uz školu, a s obzirom da Kanton za nabavku materijala unutar ove škole apsolutno ne izdvaja sredstva – ponosni su što su sami obezbijedili informatičku opremu koju su dobili putem donacija, na radionicu koja je napravljena na mjestu stare autobuske garaže, opremljenu sportsku salu, novu biblioteku u izgradnji, najbolji hor u Kantonu Sarajevu, vanjski sportski teren (na kom smo zatekli direktora kako uređuje utakmicu i sugeriše malom golmanu da čuva naočale). Vrhbosna je u pregovorima sa načelnikom susjedne opštine, Istočni Stari Grad, čiji je načelnik nekadašji učenik ove inače pedeset godina stare škole, kako bi motivisali djecu iz susjedne opštine i entiteta, da umjesto da provode sate dnevno vozeći se do škole na Palama, dođu u ovu školu koja im je mnogo bliža.
Želim reći nešto što je više nego očito ali, s obzirom na planove vlade Kantona Sarajevo neophodno: Na ovim osnovcima i osnovcima drugih škola čiji status ministarstvo i vlada dovode u pitanje se sasvim sigurno ne može uštedjeti više nego što se već nažalost, na našu kolektivnu bosanskohercegovačku sramotu – već štedi.
Šta bi ovi osnovci dobili najavljenim mjerama takozvane “racionalizacije”? Ova škola i mnoge druge, bi bile proglašene “područnim”, dio njihovog rukovodstva bi ostao bez posla, a, prema postojećem zakonu, područne škole mogu pružati nastavu isključivo do 5. razreda osnovne škole – nakon čega bi ovi đaci bili prevoženi ili bi pješačili do nekih drugih škola. Šta bi vlada i ministarstvo činili sa “ušteđenim” novcem? Kako stoji već u prvoj rečenici vladinog dokumenta o racionalizaciji – iskoristili bi ga za isplatu nagomilanih tužbi radnika iz prosvete (tužbi koje su rezultat ilegalnih postupaka prijašnjih vlada). Krenimo od toga da se štednjom na osnovcima neće prikupiti ni izbliza dovoljno sredstava za ove isplate – pa do činjenice da greške političara sada trebaju ispaštati oni koji sa tim greškama nemaju ama baš ništa. Istovremeno, usvojeni budžet izdvaja preko dva miliona KM za finansiranje polu-ilegalnog sindikata čije rukovodstvo vlada koristi kao svoju produženu ruku. Novca za škole ima, samo se on nalazi u pogrešnim kategorima budžetskih tabela – a ne u kategoriji obrazovanja.
Zato nam je potrebna vaša pomoć. Jer dok nam je pažnja usmjerena na lažne, licemjerne i konstantne “padove” koalicija iza kojih stoji itekako dobra suradnja, na euroatlantske integracije, ustavne reforme, i vitalne nacionalne interese – dešava se tiho uništavanje lokalne zajednice. Pozivam prvenstveno roditelje da se informišu i odupru, ali i sve ostale da svrate u svoju lokalnu školu, razgovaraju sa nastavnicima i nastavnicima, direktorima i direktoricama, i zamisle zajednicu bez nje. Potrudimo se da osnovci u BiH imaju sjećanja na SVOJU osnovnu školu.”