Zastupnik Naše stranke u Skupštini Kantona Sarajevo Edin Forto pozvao je Vladu KS i premijera Elmedina Konakovića da na dnevni red Skupštine KS stavi Zakon o javnom prevozu.

„Javno preduzeće GRAS – svakog mjeseca košta 2 miliona KM poreske obveznike u Kantonu Sarajevo, a obezbjeđuje samo 50% linija i polazaka. Radnicima se ne isplaćuju plate. Razlog toj činjenici je, naravno, nefunkcionalnost preduzeća i, kao što je više puta utvrđeno, to da GRAS ima značajno veći broj zaposlenika, nego što to nalažu standardi u sektoru javnog prijevozai“, kazao je Forto.

Forto je podsjetio na Prijedlog zakona o javnom prevozu KS, koji je još 2013. upućen u javnu raspravu, ali nakon što je dopunjen u javnoj raspravi, povučen je s dnevnog reda nakon čega se nikada više nije pojavio pred zastupnicima.

„Zakon o javnom prevozu trebao je donijeti rješenja za poboljšanje javnog gradskog prevoza, s ciljem da isti postane samoodrživ i funkcionalan. Zakon mora u prvi plan staviti potrebe građana za javnim prijevozom, a ne insistirati na dobrobiti dijela zaposlenika jedne firme. Jasno je da ako imate 500 radnika preko standarda koji propisuje struka, oni predstavljaj teret onima, koji obavljaju svoj posao, pa sada su dovedeni u situaciju da ne dobivaju platu. Ukupno je više 1.500 zaposlenih, od čega su manje od trećine vozači. Po evropskom prosjeku ovakvo preduzeće moralo bi imati 55 posto vozača“, kaže Forto.

Forto je zaključio da je za spašavanje GRAS-a i radnika, koji su GRAS-u potrebni, u otvaranju stečajnog postupka, kojim bi se ovo preduzeće reorganiziralo i doživjelo konsolidaciju.

„ Zašto vozači u GRAS-u moraju da nose na leđima breme administracije? Zašto da GRAS insistira na autobusnim i minibuskim linijama, na koje se odnosi 80 posto od svih propuštenih vožnji, umjesto da se orijentiše na tramvajski i trolejbuski saobraćaj gdje ima monopol? Finansijski izvještaj jasno kaže da je GRAS u 2015. izgubio 33 miliona maraka, a u 2014. godini 34 miliona maraka. Tako je stvoren ukupni gubitak od 266 miliona KM. Dugovi prema radnicima i državi prelaze 220 miliona KM. Ako Vlada nastavi s istom politikom privremenih ‘rješenja’, GRAS nikad neće stati na noge“, zaključuje Forto.