Najnovije analize pokazuju da je zagađenost zraka u Kantonu Sarajevo na nivou koji evropski i svjetski gradovi smatraju razlogom za proglašenjem vanrednog stanja, budući da dugoročno gledajući ima katastrofalne zdravstvene posljedice, posebno za djecu i hronične bolesnike, smatra Sabina Ćudić, zastupnica Naše stranke u Skupštini Kantona Sarajevo.

„Isti dan kad je Peking, kao grad koji je postao simbol urbanog zagađenja vazduha, proglasio crveni meteo alarm, desilo se da je u Sarajevu zabilježen još viši nivo otrovnih čestica. Operativni štab Vlade KS ponudio je tek niz mjera koje su se u proteklim godinama pokazale apsolutno neadekvatnim, budući da su iste zastarjele i neefikasne“, kazala je Ćudić.

„Odgovornost za rješavanje ovog problema leži prvenstveno na Vladi KS, ali s obzirom da se Vlada zasad nije snašla, predložit ćemo na idućoj sjednici niz prvih hitnih mjera, koje bi dovele do poboljšanja situacije“, dodala je Ćudić.

Mjere, koje će Naša stranka predložiti su sljedeće:

  1. Proglašenje vanrednog stanja kako bi se prvenstveno zaštitila djeca i mladi, koje boravak na otvorenom (odlazak u školu i na vannastavne aktivnosti) izlaženo ogromnom zdravstvenom riziku.
  2. Formiranje stručnog, a ne stranačkog tima eksperata, koji će Vladi i Skupštini predložiti novi sistem djelovanja, na osnovu komparativne analize mjera koju poduzimaju svjetski i evropski gradovi u saniranju problema zagađenosti.
  3. Razmatranja izrade strategije o dugoročnom subvencioniranju alternativnih goriva za socijalno ugrožene i utopljavanje stambenih objekata s ciljem sprečavanja gubitka energije, što je mjera čiji su troškovi opravdani dugoročnim uštedama, kako energije tako i budžetskih izdvajanja za zdrastvo.
  4. S obzirom da su individualni stambeni objekti sa neadekvatnim fasadama i ložištima sa nepotpunim sagorijevanjem čvrstog goriva navedeni kao najveći među najvećim uzročnicima zagađenja, te da su posljedica bespravne gradnje, potrebno je formirati dugoročni plan obustave i sankcionisanja bespravne gradnje.
  5. Razmotriti u što skorijem periodu optimalan plan toplifikacije (prvenstveno mogućnost dovođenja toplovoda iz Kaknja s određivanjem rokova izrade).
  6. Simbolički značajna hitna obustava korištenja Vladinih vozila, osim u hitnim situacijama, kako bi mjere racionalizacije izvorišta zagađenja i svijest o ozbiljnosti problema krenule „od vrha“.
  7. Kontinuirano informisanje i edukacija javnosti o stepenu zagađenosti i mogućim posljedicama kako bi sami građani direktno doprinijeli rješavanju problema i prihvatanju vanrednih mjera, kao što su ograničena upotreba vozila i korištenje alternativnih goriva.