Nakon što je po nalogu kantonalne saobraćajne inspekcije došlo do ponovnog obustavljanja linija Hrasnica – Vijećnica, ali i utvrđivanja svih drugih linija koje nelegalno održavaju GRAS i Centrotrans, predsjednik Regionalnog odbora Naše stranke Sarajevo Vibor Handžić upozorava da je ovo još jedan dokaz postojanja sistemskog problema u održavanju javnog prevoza u Kantonu Sarajevo.

Handžić je, kao vijećnik u Starom Gradu, ranije insistirao na registraciji novih linija u ovoj sarajevskoj općini, a smatra kako ‘ilidžanski slučaj’ samo dodatno potvrđuje potrebu potpune reviziju registra linija javnog saobraćaja, kao i izmjena postojećih kantonalnih propisa, a sve sa ciljem zadovoljavanja potreba građana za kvalitetnim javnim prevozom.

“U potpunosti se protivim ideji takozvane zaštite zatvorenog tržišta Kantona Sarajevo, kako ga je ministar Fišo nazvao, te monopolu koji ima GRAS. Smatramo da je dužnost ministra saobraćaja iznalazak rješenja koje bi osiguravalo redovan i nesmetan javni prevoza za sve građane i građanke Kantona, to treba biti prioritet. Trenutno imamo situaciju da se od stečaja GRAS-a strepi zbog eventualnog kolapsa sistema javnog prevoza. Jasno nas to upućuje na to da moramo otvoriti tržište, vezivati visokoprofitne linije za niskoprofitne te ih ponuditi zainteresiranim prevoznicima. Ukoliko su za to potrebne izmjene važećeg pravilnika, takve izmjene onda treba i donijeti”, kazao je Handžić.

“Postoji dovoljno prostora među onim linijama koje donose dobru zaradu, posebno u autobuskom saobraćaju na nivou grada, koje mogu zadovoljiti apetitete privatnika. Istovremeno, oni se moraju obavezati za preuzimanje i osiguranje redovnosti saobraćaja prema izoliranim, rubnim i padinskim dijelovima grada. Upozoravam da reviziju linija moramo izvršiti do septembra 2017. godine, kako bismo do naredne godine imali prostora da osiguramo građanima redovan prevoz, te da naši sugrađani prestanu biti taoci monopolističke politike koju provodi GRAS i Ministarstvo saobraćaja. Istovremeno, moramo prestati sa praksom gdje privatnici preuzimaju takozvane popularne linije, a ne vraćaju ništa nazad zajednici”, zaključio je Handžić.

PODIJELI